Najväčšia maloobchodná sieť v Británii uviedla, že za obchodný rok
2023/2024, ktorý sa skončil 24. februára, jej zisk vzrástol na 2,76
miliardy libier (3,22 miliardy eur) z 2,49 miliardy GBP v
predchádzajúcom roku. Mierne tak prekonal odhady ekonómov, ktorí
očakávali zisk 2,75 miliardy GBP.
Tržby skupiny, bez dane z pridanej hodnoty a predaja motorových palív
vzrástli o 7,4 % na 61,5 miliardy GBP. Na domácom, britskom trhu pritom
tzv. porovnateľné tržby v prevádzkach otvorených viac ako rok stúpli o
7,7 %.
Tesco, ktorého akcie si pripísali za rok 9 %, ťaží zo stratégie
vyrovnávania cien diskontu Aldi na kľúčových položkách a z popularity
svojho vernostného programu Clubcard, ktorý poskytuje členom zľavy.
Okrem toho reťazec profituje aj z toho, že spotrebitelia, ktorí chcú
ušetriť peniaze, varia a zabávajú sa doma, namiesto stolovania vonku.
Predaj produktov jeho prémiového radu tak vzrástol o 15,7 %.
Tesco v stredu oznámilo tiež, že v priebehu roka odkúpi ďalšie akcie v
hodnote 1 miliardy GBP, pričom od októbra 2021 už kúpilo akcie za 1,8
miliardy GBP. A zvýšilo svoju ročnú akcionársku dividendu o 11 %.
Reťazec vo februári oznámil predaj svojich aktivít v oblasti retailového
bankovníctva britskej banke Barclays za približne 700 miliónov GBP,
keďže sa chce sústrediť na svoj hlavný potravinársky biznis. Transakcia
by sa mala uzavrieť v druhej polovici tohto roka a Tesco oznámilo, že
väčšinu hotovostných výnosov vráti akcionárom.
V novom finančnom roku predpovedá Tesco ďalší nárast zisku vďaka silnému dopytu.
Maloobchodná skupina, ktorá má 27,3-% podiel na britskom trhu s
potravinami, pritom uviedla, že inflačné tlaky sa "podstatne znížili" a
že pozoruje známky zlepšenia spotrebiteľského sentimentu.
Tesco v stredu predpovedalo v obchodom roku 2024/25 upravený prevádzkový
zisk, ktorý je kľúčovým meradlom jej príjmov, "najmenej" 2,8 miliardy
GBP.
(1 EUR = 0,85663 GBP)